De podcast voor webdesigners

Aflevering 159:

Design: smaak of strategie? – Webdesign Proces methode© [SUMMER SPECIAL]

Ik had andere designkeuzes gemaakt, beste mensen van het LearnDash-designteam… In deze lekker praktische aflevering analyseer ik het design van een website voor je, de website van learndash.com.

Aan de hand van de designkeuzes van LearnDash als concreet voorbeeld, vertel ik je waarom dit een goed of een minder goed idee is. Ik neem je mee in wat het doet voor de bezoeker en op sommige plekken tegen de gewenste call-to-action.

Ik behandel kleurgebruik op de website, de opbouw van de homepage, vormen, knoppen en meer.

En dat je een whiplash zou kunnen krijgen van een lettertype, dat wist je vast nog niet 😉

Key takeaways

  • Subtiele animaties kunnen inspelen op het instinct van de bezoeker, zodat ze getriggerd worden om toch even te kijken naar een stukje van de webpagina. LearnDash doet dit door het highlighten van stukjes tekst tijdens het scrollen.
  • Als de wens voor een wat luxere uitstraling niet past bij je doelgroep en aanbod, zie je in het design waar het fout gaat.
  • Het belang van een hoofddoel en één subdoel komt in deze websiteanalyse mooi naar voren: meer doelen op één pagina is verwarrend.

SUMMER SPECIAL

In deze Summer Special-serie neem ik je helemaal mee in mijn Webdesign Proces methode©. Je kunt ze het beste op volgorde beluisteren.
Beluister hier ⤵︎

Summer Special 1: Onboarding
Summer Special 2: Research

Host

Cheryl Porcelijn

Volg mij ook op Instagram

@cherylporcelijn

Beluister ook op:

Spotify | Apple Podcast | Google Podcast