Ik zet graag een opdracht en klant in het zonnetje. Ik vertel over hoe ik de personal branding of website heb opgezet; wat mijn idee en concept er achter waren en wat het uiteindelijke resultaat is geworden. Dat doe ik omdat ik het leuk vind mijn werk te laten zien, mijn werkwijze te verduidelijken en vooral omdat ik trots ben op het feit dat ik met zulke mooie klanten mag werken. Vandaag staat deze blog in het teken van Dé Communicatiecoach van Hester en haar personal branding.
Dé Communicatiecoach in de Beauty Branche
Als ik iemand zou moeten kiezen om graag met samen te werken, dan staat Hester zeker in mijn top-3. Ik ken Hester nu een jaar, zij is onder andere kapster en geeft verschillende trainingen in de beauty branche op gebied van teambuilding, product advice en amazing advice. We hebben elkaar ontmoet tijdens de livedagen van een programma. Het klikte meteen en sindsdien hebben we altijd contact gehouden. Later vroeg Hester of ik haar kon helpen met haar bedrijf/bedrijven. Ze had de moedige stap genomen om van uit loondienst naar zelfstandige te gaan. Met een mega bak aan ervaring, was ze er klaar voor. En het is tot nu een fantastisch avontuur geweest om haar vanaf het begin te mogen ondersteunen.
We gingen aan de slag, in eerste instantie liet ze het logo door iemand anders maken en deed ik al het andere. Maar toen het logo terugkwam, heb ik eerlijk moet zeggen dat dit niet een logo is wat haar kracht uitstraalt. Het logo was te grof. Daarom heb ik gevraagd om alsnog voor het de complete branding te doen en dan mocht. En hoe?
Het concept
Het concept voor de branding waren de cirkels van communicatie. Het logo moest geschikt zijn voor de gehele beauty branche en mocht daarom best iets vrouwlijks hebben. Daarnaast moesten de kleuren zacht zijn maar hebben we gekozen om er een gouden kleur en een wat fellere blauw in te verwerken om het luxueus en krachtig te maken.
De cirkels zijn uiteindelijk goud geworden en ik heb gekozen voor zachte pastelkleuren groen, roze. Waar ook goed aan gedacht moest worden is hoe het logo in het wit, als watermerk, zou zijn zodat hij goed op foto’s zou uitkomen. De details mochten dus niet al te fijn. Ik heb gekozen voor 2 lettertypes: een recht en wat rustiger en vooral zakelijk lettertype en voor een speels en dynamisch lettertype. Op deze manier komen Hester’s beide kwaliteiten in het logo.
Een sprekend logo voor een sprekend persoon.
Ik voel mij zo vereerd dat ik Hester vanaf het begin al mag begeleiden. Ondertussen is er ook een branding voor de Haarmanager gerealiseerd en hebben we de websites van de Haarmanager en Dé communicatiecoach klaargezet. Beide websites onderhoud ik en pas ik aan wanneer dit nodig is.
Hester is super blij met haar branding en website en ze gebruikt haar logo overal en is zeer consistent.
Super dank je wel Cheryl dat je mijn website zo goed hebt gemaakt, precies zo dat die echt bij mij past. Er viel een last van mijn schouders af toen we besloten dat jij dat allemaal voor mij ging regelen. Toen kon ik mij bezig houden met waar ik goed in ben. Je luistert goed, je denkt mee, je bent creatief, je geeft advies en je bent professioneel. Dit allemaal op een relaxte manier, ik had vanaf moment 1 er 100% vertrouwen
Hester, dankjewel voor je vertrouwen en op naar nog meer mooie avonturen!
Wil jij ook een personal branding die geheel bij je past?
Heb je nog geen personal branding, of wel een branding maar deze past totaal niet (meer) bij je? Neem dan contact met mij op en we bespreken samen de mogelijkheden. Ik vraag je alles over prachtige bedrijf en over jou en zorg dat dit samen komt in een prachtige personal branding. Laten we samenwerken aan een prachtig project. Check www.cprecision.nl voor het aanbod. Stuur een mailtje naar cheryl@cprecision.nl of stuur mij een bericht via Facebook.
PS; Ben jij al ingeschreven voor mijn Precision to Inspire? Niet, dan mis je veel interessante tips & tricks. Schrijf je hier in.
[mailerlite_form form_id=9]
Op de hoogte blijven van alles rondom mij en Cprecision? Vind mij hier:
0 reacties