Als ondernemer ga je, hoe dan ook, aan de slag met je branding; je identiteit. Je kiest daarbij ook een bepaalde kleur. Maar wist je dat een kleur gevoelens op roept of een bepaalde betekenis heeft? Ze hebben een psychologie. Bedenk dus goed welke kleur je in je branding gaat gebruiken. In deze maandelijkse rubriek: Kleur van de maand, wordt er een kleur besproken en laat ik zien hoe je deze kunt toepassen bij jou als ondernemer. Deze maand bespreken we “Turquoise”.
Vorige maand schreef ik over de kleur oranje. Maar deze maand, juni, ga ik het hebben over een kleur die best veel wordt gebruikt: “Turquoise”.
Wat zegt deze kleur?
Oh, wat een kleur! Deze kleur wordt in heel veel brandings gebruikt en daarom wil ik in deze blog laten zien wat je er allemaal mee kunt. Het is een combinatie van blauw en groen. Maar neigt net meer naar het blauw. Het heeft de symbolische waarde van tevredenheid, rust, bescherming, geluk en sympatie.
Er valt echt niets negatiefs te zeggen over deze kleur. Het is een fijne kleur en combineert makkelijk. Ik word in ieder geval heel erg blij van deze kleur. Omdat er twee kleuren in zitten, (blauw/groen) vloekt deze kleur nagenoeg nergens bij.
Voor wie of welke branche is deze kleur geschikt?
Bij deze kleur geldt ook eerder de vraag: voor welke branche is deze kleur níet geschikt. Het is een zeer veelzijdige kleur en zolang jij al de bovenstaande kernwaarden uitstraalt, is deze kleur uitermate geschikt voor jou.
Ik zie veel coaches met deze kleur. Maar ook juweliers, welness centra, massage praktijken, psychologen, readers, healers en hotels gebruiken deze kleur in overvloed. En terecht, het is een kleur die pure rust uitstraalt en geeft dat vetrouwen van veiligheid.
Deze kleur vind ik minder geschikt voor de diëtisten, voedingsdeskundigen of voor de uitvaartbranche. Ook al is hier sympathie belangrijk, deze kleur wordt uiteraard niet geassocieerd met voeding of rouw. In dit geval is het mijn mening, maar als je deze kleur wilt gebruiken doe dat dan zeker.
Hoe gebruik je turquoise in je branding?
Zoals ik al eerder aangaf is deze kleur enorm veelzijdig. Het moodboard wat ik met jou deel vandaag is dan ook van alle markten thuis. Deze kleur kan prachtig met gele en roze tinten gecombineerd worden en zelfs met goud of bruintinten. Hier dus een klein voorbeeld:
Wil je meer inspiratie? Check dan even mijn Pinterestbord
Welke kleuren combinatie gebruik jij?
Het is dus belangrijk dat je een kleur kiest dat vertelt wie jij bent en waar je onderneming voor staat. Je wilt dat mensen je met bepaalde kernwoorden/kernkleuren gaan associëren. Volgende maand is er weer een nieuwe kleur, dan laat ik zien hoe je de kleur “lagoon” kunt gebruiken. Welke kleur past er bij jou? Plaats in de comments jouw kleur en vertel waarom deze kleur bij jou past.
Wil jij ook een personal branding die geheel bij je past?
Heb je nog geen personal branding, of wel een branding maar deze past totaal niet (meer) bij je? Neem dan contact met mij op en we bespreken samen de mogelijkheden. Ik vraag je alles over prachtige bedrijf en over jou en zorg dat dit samen komt in een prachtige personal branding.
Stuur een mailtje naar cheryl@cprecision.nl, bel 06 13 28 95 66 of stuur mij een bericht via Facebook.
Ps. Ben jij al een CPrecision insider? Niet? Schrijf je dan even in, dan krijg je exclusief toegang tot mijn gratis Resource Library waar je leuke en waardevolle downloads kunt vinden. Zo ook een leuke download voor de kleur van de maand juni.
Schrijf je hieronder in
[mailerlite_form form_id=8]
Op de hoogte blijven van alles rondom mij en Cprecision? Vind mij hier:
0 reacties