Als ondernemer ga je, hoe dan ook, aan de slag met je branding; je identiteit. Je kiest daarbij ook een bepaalde kleur. Maar wist je dat een kleur gevoelens op roept of een bepaalde betekenis heeft? Ze hebben een psychologie. Bedenk dus goed welke kleur je in je branding gaat gebruiken. In deze maandelijkse rubriek: Kleur van de maand, wordt er een kleur besproken en laat ik zien hoe je deze kunt toepassen bij jou als ondernemer. Deze maand bespreken we “Pale Blush”.
Vorige maand schreef ik over de kleur Turquoise Maar deze maand, juli, ga ik het hebben over een kleur dat niet mijn favoriet is maar zeer makkelijk te gebruiken is: Pale Blush ook wel; lichtroze
Wat zegt deze kleur?
Deze kleur is niet een favoriete kleur van mij, ik ben niet echt een type voor roze. Maar desalniettemin, is het wel een kleur die ontzettend mooi kan zijn in verschillende branches.
Deze kleur is vrouwelijk en de kernwoorden vriendelijk en sympathiek passen hier goed bij . Ook krijgt deze kleur het kernwoord verborgenheid. Het is een lichte en zachte kleur, en overheerst niet. Het is een veelzijdige kleur en past bij veel kleuren. Dat maakt het ook een gebruiksvriendelijke kleur als je aan de slag gaat met je branding, wat soms best makkelijk is als hij bij je past.
Voor wie of welke branche is deze kleur geschikt?
Zoals ik al zei, is Pale Blush een zeer vrouwelijke kleur. Het is een fantastisch kleur voor in de bruiloftenbranche zoals weddingplanner of bruidsfotograaf. Maar ook voor luxe en fijne sieraden, parfums, make-up (de beautybranche), de kappersbranche of de fashionindustrie. Deze kleur zou zelfs gebruikt kunnen worden voor in de wellness branche. De zachte kleur ondersteund de vrouwelijkheid en vriendelijkheid in deze branches. De kleur kan hierdoor ook heel goed in de coachbranches gebruikt worden.
Deze kleur vind ik minder geschikt voor webdesigners, grafisch designers of sportclubs. Deze branches “eisen” toch een andere kleur omdat het hier vooral om betrouwbaarheid en succes gaat. Ben jij de uitzondering hierin? Geen probleem, de kleur moet bij je passen.
Hoe gebruik je Pale Blush in je branding?
Ondanks dat de kleur geen “punch” heeft, is deze ontzettend mooi te combineren. Vooral met blauw of juist met andere natuurlijke tinten. Wil je meer luxe uitstralen met deze kleur (denk aan kaarten voor een trouwerij of een sieradenlijn)? Gebruik dan deze kleur met goud. En om het af te maken, gebruik goudfolie op je kaarten voor dat net een beetje extra luxe en vrouwelijkheid.
En net als ik elke blog, laat ik je hier mijn moodboard zien, zo kun je zien hoe je de kleur gebruiken kunt.
Wil je meer inspiratie? Check dan even mijn Pinterestbord
Oh, en ik heb ook nog een superleuke download voor je in mijn Resource Library klaar staan. Ben je nog niet ingeschreven? Schrijf je dan even in onder aan deze blog, dan krijg je exclusief toegang én word je een CPrecision Insider.
Welke kleuren combinatie gebruik jij?
Het is dus belangrijk dat je een kleur kiest dat vertelt wie jij bent en waar je onderneming voor staat. Je wilt dat mensen je met bepaalde kernwoorden/kernkleuren gaan associëren. Volgende maand is er weer een nieuwe kleur, dan laat ik zien hoe je de kleur “lagoon” kunt gebruiken. Welke kleur past er bij jou? Plaats in de comments jouw kleur en vertel waarom deze kleur bij jou past.
Wil jij ook een personal branding die geheel bij je past?
Heb je nog geen personal branding, of wel een branding maar deze past totaal niet (meer) bij je? Neem dan contact met mij op en we bespreken samen de mogelijkheden. Ik vraag je alles over prachtige bedrijf en over jou en zorg dat dit samen komt in een prachtige personal branding.
Stuur een mailtje naar cheryl@cprecision.nl, bel 06 13 28 95 66 of stuur mij een bericht via Facebook.
[mailerlite_form form_id=8]
Op de hoogte blijven van alles rondom mij en Cprecision? Vind mij hier:
0 reacties