Zo maakte ik een personal branding voor Hilde Jagerman

okt 29, 2017

Ik zet graag een opdracht en klant in het zonnetje. Ik vertel over hoe ik de personal branding of website heb opgezet; wat mijn idee en concept er achter waren en wat het uiteindelijke resultaat is geworden. Dat doe ik omdat ik het leuk vind mijn werk te laten zien, mijn werkwijze te verduidelijken en vooral omdat ik trots ben op het feit dat ik met zulke mooie klanten mag werken. Vandaag staat deze blog in het teken van Hilde Jagerman en haar personal branding.

Hilde Jagerman – Challenge coach en creatief brein.

“Als Challenge Coach help ik ondernemers met het maken van een succesvolle challenge en daarnaast met alle uitdagingen in het ondernemerschap. Dat kan gaan om online ondernemen, zichtbaarheid, sales enz” – Hilde Jagerman.

Een challenge is een goede manier om potentiële klanten kennis te laten maken met jou en jouw bedrijf. Dat kun je doen door middel van bijvoorbeeld een 10-daagse mini-cursus. Het is een gratis manier waarmee je klanten kunt laten zien wat je in huis hebt voor ze met jou in zee gaan. Hilde is hier een expert in en voor haar mocht ik haar personal branding opzetten.

Ik wil heel graag met jou werken!

Hilde kwam met de vraag of iemand haar kon helpen met een nieuwe branding. Een die goed bij haar past omdat ze nogal veranderlijk kan zijn. Ik heb haar een bericht gestuurd en ze wilde graag mij samenwerken. “Jij snapt de online wereld en bent ook echt creatief”.

Ook uit de eerste gesprekken bleek dat Hilde nog niet helemaal goed wist wat precies wilde. Maar door haar veel vragen te stellen, haar binnenstebuiten te keren en door te gaan op de vraag waarom ze doet wat ze doet, kwamen er prachtige ambities en persoonlijke verhalen naar boven. Ik noemde het een soort split personality; De lichte, luchtige kant met zachte kleuren, rust en vrijheid. En aan de andere kant opvallend, jong en met heel veel plezier. En met die informatie ben ik deze fantastische uitdaging aangegaan!

Het concept

Na alle informatie opgeslurpt te hebben ben ik aan de tekentafel gaan zitten. Samen met het moodboard dat Hilde voor mij had gemaakt en mijn aantekeningen, ben ik ideeën gaan bedenken en deze digitaal gaan maken. Ik ging eerst aan de slag met een kleurenpalet en een aantal lettertypes waarvan ik dacht dat ze bij de uitstraling pasten. We zijn uiteindelijk gegaan voor een combinatie van knalroze met donker- en lichtgrijstinten. Voor het lettertype zijn we gegaan voor strakkere lettertypes maar waarmee ik een zeer speels logo kon maken.

Personal Branding Ela Grooteman Cprecision Cheryl Porcelijn

Een creatief brein, verdient een creatieve personal branding

Na de goedkeuring voor de kleuren en de lettertypes, kreeg ik via Facebook messenger een berichtje met foto’s. Dit vond ze écht tof. En dat gaf mij de doorslag om haar de ultieme en creatieve branding de geven die zij zo verdient. Ik ging aan de slag en de inspiratie gierde door mijn lijf. Omdat Hilde graag wil inspelen op de actualiteiten maar ook omdat ze het fijn vind om af en toe te veranderen, ben ik aan de slag gegaan met het idee voor een variabel logo. De lettertypes blijven hetzelfde maar ik ging gebruik maken van iconen. Veel iconen. Voor bijna iedere feestdag, speciale dagen en dagen waar Hilde op wilde inspelen maakte ik een idee voor. En met een geweldig resultaat.

Personal Branding Ela Grooteman Cprecision Cheryl Porcelijn

 

Hilde heeft nu een personal branding die bij haar persoonlijkheid en creativiteit past.

Wil je projecten zien? Check dan mijn website www.cprecision.nl

Wil jij ook een personal branding die geheel bij je past?

Heb je nog geen personal branding, of wel een branding maar deze past totaal niet (meer) bij je? Neem dan contact met mij op en we bespreken samen de mogelijkheden. Ik vraag je alles over prachtige bedrijf en over jou en zorg dat dit samen komt in een prachtige personal branding.

Stuur een mailtje naar cheryl@cprecision.nl of stuur mij een bericht via Facebook.


Op de hoogte blijven van alles rondom mij en Cprecision? Vind mij hier:
1469288458_www_logo_social_media1469288455_email_mail_envelope_send_message1469288459_online_social_media_linked_in1469288446_facebook_online_social_media1469288460_pinterest_online_social_media1469288451_instagram_online_social_media 

De opleiding voor webdesigners

gratis website snelheidscheck snelheid

In deze digitale brochure deel ik alle ins en outs met je, wat mijn gedachtegang is, wat je minimaal kunt verwachten en hoe het traject er uit gaat zien voor jou.

Laat een comment achter

Heeft deze blogpost je misschien geïnspireerd of heb je vragen? Let me know!

2 Reacties

  1. Willy

    Nice! Weet Hilde ook veel van de technische kant van challenges af?

    Groetjes!

    Antwoord
    • Cheryl Porcelijn

      Hi Willy, bedankt voor je reactie. Leuk! 😀
      Ja, Hilde weet ook veel van het technische gedeelte af. Anders stuur je haar een berichtje. Zal ze vast heel leuk vinden.

      Groetjes!

      Antwoord

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *