Ik zet graag een opdracht en klant in het zonnetje. Ik vertel over hoe ik de personal branding of website heb opgezet; wat mijn idee en concept er achter waren en wat het uiteindelijke resultaat is geworden. Dat doe ik omdat ik het leuk vind mijn werk te laten zien, mijn werkwijze te verduidelijken en vooral omdat ik trots ben op het feit dat ik met zulke mooie klanten mag werken. Vandaag staat deze blog in het teken van Ela Grooteman en haar personal branding.
Ela Grooteman – Online Business Manager
Ela had zich ingeschreven voor de gratis website analyse. Ze had toen nog 2 websites, waarvan 1 salespage en de andere een WordPress website waar haar informatie op stond. Allebei een andere bedrijfsnaam. Ela helpt ondernemers hun dagelijkse management efficiënter in te richten. Zodat zij meer tijd krijgen om te groeien en te ontwikkelen. Een ondernemer kan alleen groeien als hij investeert in zijn bedrijf. “Mijn motto: niet rennen maar plannen”. Het voelt goed! Tijdens het Skype-gesprek hadden we al meteen een klik. De website(s) voldeden niet aan de “eisen” van Ela. Ze had een website en de informatie stond online, maar dat was het. Wat ik zag en hoorde was een krachtige en professionele vrouw met veel ervaring en een prachtige missie. Mijn handen jeukte om dit project met 2 handen aan te pakken. Om haar die website en branding te geven die zij zo verdient. Na het gesprek was het duidelijk, we wilde samen aan de slag. En dat deden we, we gingen voor het starterspakket.
Het concept
Na het Skype-gesprek hebben Ela en ik met elkaar live afgesproken. Op die manier kon ik de juiste vragen stellen maar haar ook écht leren kennen. Na een “vragenvuur” ben ik tot de kern gekomen van wat ze wilde doen en vooral waarom; Tijdbesparend werken, efficiënt werken, ondernemers helpen om stappen te maken, te gaan doen. Ik ben ideeën gaan bedenken en deze digitaal gaan maken. Ik ging eerst aan de slag met een kleurenpalet en een aantal lettertypes waarvan ik dacht dat ze bij de uitstraling pasten. We zijn uiteindelijk gegaan voor een combinatie van drie kleuren; een donkere grijs-blauw, donker- en lichtrood en een zandkleur. Voor het lettertype zijn we gegaan voor geschreven lettertypes maar waarmee ik het handschrift van Ela kon nabootsen.
De website(s) Ook de websites hebben we flink onder handen genomen. Ik heb de 2 websites samengevoegd tot 1 en heb ik de branding doorgevoerd. Ook de salespage heeft nu een veel betere plek gekregen. Je kunt de website hier uitgebreid bekijken: www.elagrooteman.nl.
Een Online Business Manager, verdient een zakelijk maar vrouwlijke personal branding
Na goedkeuring, ging ik aan de slag met het logo en de rest van de branding. Ela wilde een grafische uiting bij haar logo die ze ook los kan gebruiken op bijvoorbeeld haar website. De icoontjes staan in verbinding met wat zij doet: efficiënt werken, sparringspartner, organiseren. Het geeft in 1 opzicht aan dat ze op meerdere vlakken kan helpen. Ze omringen de naam van Ela, wat staat voor de verbinding die zij graag heeft met haar klanten. Ze gebruikt haar logo vol op en showt met trots haar website en branding. Ela kan nu ongeremd ondernemen. Wat een prachtig resultaat! Ela heeft nu een personal branding die bij haar vrouwlijkheid en professionaliteit past. Wil je mijn projecten zien? Check dan mijn website www.cprecision.nl
Wil jij ook een personal branding die geheel bij je past?
Heb je nog geen personal branding, of wel een branding maar deze past totaal niet (meer) bij je? Neem dan contact met mij op en we bespreken samen de mogelijkheden. Ik vraag je alles over prachtige bedrijf en over jou en zorg dat dit samen komt in een prachtige personal branding. Laten we samenwerken aan een prachtig project. Stuur een mailtje naar cheryl@cprecision.nl of stuur mij een bericht via Facebook.
Op de hoogte blijven van alles rondom mij en Cprecision? Vind mij hier:
0 reacties