A Piece of Website de Podcast
Aflevering 34:
Klanten winnen met goede klantenservice
Of je nu in de winkel staat, telefonisch een afspraak hebt met je coach of klant of dat je drankje wilt bestellen, de manier waarop iemand jou helpt kan een groot verschil maken tussen een positieve of negatieve indruk. Het kan ook een verschil maken tussen klanten winnen en klanten verliezen. Vandaag duiken we in klantenservice.
Host
Cheryl Porcelijn
Facebook Community
Beluister ook op:
Samenvatting
Waarom heb ik het ineens over klantenservice? had laatst contact opgenomen met een hostingbedrijf. Er waren wat problemen met het updaten van een website, en de website had geen back-up gedraaid. Nu werk ik standaard met natuurlijk hosting en zij hebben altijd een back-up voor mij klaar liggen als er iets fout gaat.
Helaas was het in dit geval, dat de persoon niet wilde overstappen naar natuurlijk hosting en liever bij de hosting wilde blijven. Nou ben ik niet de moeilijkste dus naja, ok, eigen risico.
Tijdens een update van een thema, is het compleet mis gegaan. Er was geen back-up gemaakt en de website wat behoorlijk beschadigd geraakt. Het zag er niet meer goed uit, alles stond schots en scheef, code tussendoor en alle afbeeldingen waren ook verdwenen. Om het nog erger te maken, de hele inlog mogelijkheid was verdwenen waardoor dus niemand de website meer in kon.
Dus ik heb contact opgenomen met de desbetreffende hosting om mij te assisteren. Nu vind ik bij de meeste hostings het vreselijk om contact op te nemen via zo’n chat. Het duurt vaak lang omdat je niet de enige bent die in de wachtrij staat. Dat heeft best wel invloed op een website ook, dat lange wachten. Hoe langer het duurt hoe groter de schade om het zo maar even te zeggen.
Afijn, na een tijdje wachten kreeg ik iemand in de chat en die keek met mij mee. Ja mevrouw, sorry het ligt aan het thema, daar is iets mee gebeurd, dus u moet contact opnemen met de mensen van het thema.
Ok, nou ik ben zeer begripvol, prima maar hebben jullie dan even een back-up die jullie kunnen terugzetten voor mij, zodat het in ieder geval weer goed staat.
Nee, wij maken geen back-ups.
Ik zeg, maar jullie zijn een hostingpartij, jullie moeten toch een back-up hebben voor als er iets misgaat.
Nee hoor, wij hoeven dat niet, dat is uw eigen verantwoordelijkheid, wij maken geen back-ups want dat is niet nodig..
Uhhh excuse me?
Dus mocht je een hosting zoeken, check dan altijd of er een back-up mogelijkheid in zit voor het geval het dus fout gaat.
Anyhow. Dit is niet echt ok. En misschien denk je, pff is dit alles?
Maar het heeft wel degelijk invloed op hoe ik nu naar deze hostingpartij kijk. Ik zal ze ook nooit aanraden omdat de hulp niet komt en je het zelf allemaal moet uitzoeken. Daar heb je als ondernemer helemaal geen tijd voor en vooral je hoofd niet naar.
Waarom vertel ik dit?
Je bestaande klanten zijn je allerbelangrijkste klanten. Nieuwe klanten werven dat zal altijd wel lukken. Maar klanten behouden dat is interessanter. Zij vormen uiteindelijk jouw gratis marketingteam. Zij zullen jou aanbevelen als ze het fijn bij je hebben. Zij hebben weer een netwerk waar jij in terecht komt. Lever je goed werk en is jouw service op en top, dan zullen ze je maar wat graag binnen dat netwerk aanprijzen.
GRATIS: Het succesrecept voor jouw eigen website – Geheime podcast
Heb jij mijn geheime podcast al beluisterd? Nog niet? Vraag hem dan hier aan. Geheel gratis!
In deze serie vind je het antwoord op de meest gestelde vraag: “wat heb ik nodig om een website te beginnen?”. Ook geef ik antwoord op de vragen: “Ik heb een website nodig, wat nu?” en “Waar moet ik beginnen?”.
Ik neem je mee in wereld van hostings, plugins en veel tips & tricks. Als je nu zoiets hebt van, wat zeg je nou? No worries, ik ga het je allemaal vertellen