Als ondernemer ga je, hoe dan ook, aan de slag met je branding; je identiteit. Je kiest daarbij ook een bepaalde kleur. Maar wist je dat een kleur gevoelens op roept of een bepaalde betekenis heeft? Ze hebben een psychologie. In deze maandelijkse rubriek: Kleur van de maand, wordt er een kleur besproken en laten zien hoe deze kan passen bij jou als ondernemer.
De herfst is begonnen, ook al is deze maand september (2017) nog niet heel onaangenaam, we zien alles veranderen. Van het volle groene blad, naar de bruin/rode en oranje bladeren op de grond. Daarom is deze maand de kleur “Golden Olive” gepast.
Wat zegt deze kleur?
Golden Olive is een geelachtige kleur met een tintje groen die warmte uitstraalt. Voor sommigen zal deze kleur neigen naar goud. Deze kleur geeft dan ook een gevoel van luxe.
De makers van de kleur (Pantone) zeggen het volgende over deze kleur:
“A staunch yet stately green Golden Olive provides sturdiness”.
Een stevige maar statige kleur. Hij biedt stevigheid. Een goede keuze voor je huisstijl en website als jij goed zelfverzekerd bent met enige statigheid, een gevoel van “hoge functie”. Het kan je huisstijl dus een krachtige uitstraling geven als dit ook echt is wat het moet uitstralen. Hou er wel rekening mee dat deze kleur misschien niet bij ieder persoon gebruikt kan worden vanwege de statigheid. Bedenk daarom goed of dit bij jou persoonlijkheid past maar ook op welke manier je je onderneming neer wilt zetten.
Hoe gebruik je Golden Olive in je branding?
Omdat het een complexe kleur is, is dit een prachtige kleur om te gebruiken voor de details. Op je website kun je dit vertalen naar je koppen, lijntjes en je menu-items. Je kunt de Golden Olive prachtig combineren met een donkerdere variant een prachtige blauw. Op die manier haal je ook de luxe terug in je huisstijl, maar komt de kleur volledig tot zijn recht. Om helemaal die luxe uitstraling te krijgen, combineer je de kleur met een sierlijk lettertype.
Voor wie of welke branche is deze kleur geschikt?
Dit is een ideale kleur voor ondernemingen/bedrijven die een “luxedienst” bieden. Denk hierbij aan sauna’s, massagesalons, beautysalons, wellness centra maar ook de luxere hotels. Door Golden Olive te gebruiken, geef je aan dat je een bedrijf bent waar men tot rust kan komen, zich kunnen baden in luxe en zichzelf daarmee kunnen verwennen.
Welke kleur past er bij jou?
Het is belangrijk dat je een kleur kiest dat verteld wie jij bent en waar je onderneming voor staat. Je wilt dat mensen je met bepaalde kernwoorden gaan associëren. Volgende maand is er weer een nieuwe kleur. Welke kleur past bij jou? Ik zou het leuk vinden als je in de comments jouw kleur laat weten.
Ben jij toe aan je (nieuwe) branding? Stuur mij gerust een berichtje, dan bespreken we samen de mogelijkheden.
[mailerlite_form form_id=2]
Op de hoogte blijven van alles rondom mij en Cprecision? Vind mij hier:
0 reacties