Zo maakte ik een personal branding voor Nette’s Style

mei 20, 2018

Ik zet graag een opdracht en klant in het zonnetje. Ik vertel over hoe ik de personal branding of website heb opgezet; wat mijn idee en concept er achter waren en wat het uiteindelijke resultaat is geworden. Dat doe ik omdat ik het leuk vind mijn werk te laten zien, mijn werkwijze te verduidelijken en vooral omdat ik trots ben op het feit dat ik met zulke mooie klanten mag werken. Vandaag staat deze blog in het teken van Nette’s Style van Jeanette en haar personal branding.

Nette’s Style – Kleding voor jong & oud

Nette’s Style is van Jeanette Bakker-Wagena. Een super leuke vrouw die na 30 jaar gewerkt te hebben als secretaresse, de stap heeft genomen om een winkel over te nemen van een kennis en voor zichzelf te gaan beginnen. Een mega stap en een heel toffe uitdaging.

Als naam voor mijn bedrijf heb ik gekozen voor Nette’s Style. Nette is de naam die mijn moeder altijd gebruikt en waar ik een warm gevoel bij krijg. Iets persoonlijks in de naam vind ik belangrijk. Nette’s Style duidt op de diverse (kleding)stijlen die ik in de winkel verkoop maar zeker over de manier (style) hoe ik dat wil gaan doen. Ik wil mij echt toeleggen op het persoonlijke aspect. Klanten moeten bij mij een warm, gezellig gevoel krijgen. Dit zit hem natuurlijk in mijn persoon, maar ook in de aandacht, gastvrijheid (altijd koffie/thee, zaterdags een kopje soep e.d.) en interieur.

Jeanette wist al heel goed wat ze wilde en wat ze nodig had om te starten. We zijn daarom aan de slag gegaan met het starterspakket. Op het moment dat ik deze blog schrijf ben ik volop bezig met haar website en ook dat wordt prachtig.

Het concept

Na een super tof gesprek en goedkeuring op de opdracht, ben ik aan de slag gegaan met de basis: de kleuren en het lettertype. De kleuren moesten de warmte uitstralen die ze hierboven aangaf maar wel in combinatie met de uitstraling van de winkel. Het pand is klassiek, is chiq en geeft een gevoel van Milaan. Het interieur is zwart met wit en chrome, wat behouden wordt.
In de huisstijl moet dit ook worden doorgevoerd in combinatie met een warme rood.
Er moest een beeldmerk komen waaraan de winkel straks gemakkelijk te herkennen is en deze doorgevoerd kan worden in verschillende grafische uitingen zoals bijvoorbeeld een banner voor de voorgevel.

Jeanette had van te voren een prachtig moodboard aangeleverd waarin een prachtig moderne en chique stijl naar voren kwam. Hierop heb ik het kleurenpallet en het lettertype gebasseerd. Het rood zorgt voor de zachtheid, evenals de zachte grijzen en de zwart zorgt voor de chique uitstraling in combinatie met de andere kleuren.

Voor het lettertype ben ik meer richting het chique gegaan omdat er mooie merken verkocht worden. Ik heb voor een tijdloos lettertype gekozen dat zowel dames als heren aanspreekt. Dit heb ik gecombineerd met een zachter lettertype onder het grafische element. Zo werden alle wensen meegenomen.

Dit waren de concepten:

Personal branding, logo design Cprecision Nette's Style

Een chique uitstraling met een vleugje Milaan

Jeanette heeft uiteindelijk voor het onderstaande logo gekozen. Het staat nu op de ramen en bij binnenkomst op de paal (heb hier helaas nog geen foto’s van). Dit logo is in alle verschillende kleuren te gebruiken. Het chique lettertype gecombineerd met het lichtere en zachtere lettertype brengt de wensen van Jeanette mooi tot een geheel.

Personal branding, logo design Cprecision Nette's Style

Bekijk het gehele project in mijn portfolio. Het was, en is, een fantastisch project en de samenwerking is geweldig. Het is ook tof om te weten dat iedereen die de winkel in komt het logo ziet dat ik heb gemaakt.

Jeanette, bedankt voor deze fantastische samenwerking!

Wil jij ook een personal branding die geheel bij je past?

Heb je nog geen personal branding, of wel een branding maar deze past totaal niet (meer) bij je? Neem dan contact met mij op en we bespreken samen de mogelijkheden. Ik vraag je alles over prachtige bedrijf en over jou en zorg dat dit samen komt in een prachtige personal branding. Laten we samenwerken aan een prachtig project. Check www.cprecision.nl voor het aanbod. Stuur een mailtje naar cheryl@cprecision.nl of stuur mij een bericht via Facebook.

PS; Ben jij al ingeschreven voor mijn Precision to Inspire? Niet, dan mis je veel interessante tips & tricks. Schrijf je hier in.

[mailerlite_form form_id=9]


Op de hoogte blijven van alles rondom mij en Cprecision? Vind mij hier:

1469288458_www_logo_social_media1469288455_email_mail_envelope_send_message1469288446_facebook_online_social_media1469288460_pinterest_online_social_media

De opleiding voor webdesigners

gratis website snelheidscheck snelheid

In deze digitale brochure deel ik alle ins en outs met je, wat mijn gedachtegang is, wat je minimaal kunt verwachten en hoe het traject er uit gaat zien voor jou.

Laat een comment achter

Heeft deze blogpost je misschien geïnspireerd of heb je vragen? Let me know!

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *