De podcast voor webdesigners

Aflevering 139:

Cognitieve overload vermijden en de gebruiksvriendelijkheid verbeteren

Heb je ooit een website bezocht en voelde je je overweldigd door alle informatie en elementen op de pagina? Dat komt omdat de website last heeft van cognitieve overload! 

Cognitieve overload betekent dat de hoeveelheid informatie en elementen op een website ons brein overspoeld, waardoor het moeilijk wordt om te begrijpen wat er op de pagina gebeurt en wat we moeten doen. Dit kan leiden tot frustratie, stress en zelfs het verlaten van de website.

Door cognitieve overload op je website te vermijden, zorg je ervoor dat bezoekers de informatie op de pagina gemakkelijk kunnen begrijpen en de ook gemakkelijk acties kunnen ondernemen. Dit kan leiden tot meer betrokkenheid, hogere conversiepercentages en een betere gebruikerservaring! 

Meer weten over het mentorship?
Download hier de brochure: https://depodcastvoorwebdesigners.nl/#brochure

Aanmelden voor een intakegesprek kan via: www.cprecision.nl/mentorship/ 

 

Host

Cheryl Porcelijn

Volg mij ook op Instagram

@cherylporcelijn

Beluister ook op:

Spotify | Apple Podcast | Google Podcast