A Piece of Website de Podcast
Aflevering 29:
Mijn learnings uit de Tribe Live Virtual Experience
Oh my god, ik was nog nooit ergens zo enthousiast over. Dit jaar zou ik naar Canada gaan om alles te leren over Membership websites van mijn idool Stu Mclaren. Maar tja, Corona. Gelukkig heeft Stu het niet gecanceld maar heeft hij de hele Tribe live experience omgetoverd tot een virtual experience. En in deze podcast deel ik mijn (enthousiaste) learnings.
Host
Cheryl Porcelijn
Facebook Community
Beluister ook op:
Samenvatting
Eindelijk is het zover. Vandaag deel ik mijn ervaring en wat learnings over Tribe Live virtual 2020.
Laat ik beginnen met dit te zeggen: “It was ah-ma-zing!”
14 augustus, begon Tribe Live virtual. 3 dagen lang, werd ik overladen met tips en tricks uit de wereld van de memberships. Tribe is van, the one en only, Stu Mclaren, een Canadees. En als je meer wilt weten over memberships, dan is hij je go-to person. En ik hoop dat ook in de toekomst misschien wel te worden.
Laat ik gewoon beginnen met de methode die Stu gebruikt voor eigenlijk zo’n beetje alles.
Stu werkt met een Succes pad. Een succes pad is gewoon letterlijk het pad dat jouw klant loopt door middel van jouw programma of membership.
Er is dus een startpunt, dus waar starten ze? Op welk punt zijn ze binnen hun bedrijf/leven wanneer ze bij jou komen. Het einde van het succes pad is het uiteindelijke resultaat wanneer zij jouw programma of membership doorlopen hebben of doen. Dus de transformatie. De stappen die tussen het begin en het einde zitten, dat zijn de stappen die jouw klant moet zetten om uiteindelijk van het begin naar het einde te gaan.
Een andere take away is de manier waarop members of deelnemers kunt aantrekken. Er zijn hier drie pijlers in en ik wil 1 pijler even extra toelichten.
De drie pijlers zijn: 1. Weet wie je doelgroep is/wie je publiek is. 2. Weet wie jij zelf bent en 3 weet wat je verhaal is.
Ik wil pijler 1 wat meer onderbouwen, weet wie je doelgroep is. Want er zijn namelijk 2 belangrijke pilaren binnen deze pijler. Zeker als het gaat om hoe jij je members of deelnemers wilt aantrekken naar je programma of membership.
Want als je weet namelijk wat het is dat doelgroep zoekt/zegt of nodig heeft, dan kun je daar veel gemakkelijk je boodschap op inzetten en ben je je veel bewuster van wat het is dat je kunt bieden.
Er zijn dus 2 pilaren; namelijk de externe problemen/uitdagingen en in interne problemen/uitdagingen. Samen vormen zij jouw uiteindelijk boodschap en een passende oplossing voor het probleem.
De externe uitdagingen zijn problemen of uitdagingen die mensen hebben die ze gemakkelijk kunnen opzoeken. Ook wel de hoe-doe-ik vragen of de wat-heb-ik-nodig, waar moet ik beginnen vragen. Dus je kunt bijvoorbeeld een onderzoek doen naar zoekwoorden of zoekvragen zodat je die meeneemt in je boodschap.
Maar dan heb je ook nog de interne uitdagingen/problemen. Dit zijn de problemen die van binnen spelen. Waar ze ’s nachts van wakker liggen. Wat voelen, denken ze? Wat is nou écht dat onderliggende probleem wat ze bijvoorbeeld tegenhoudt om die volgende stap te zetten.
Is dat schaamte of een angst?
Deze twee combineren, dat zorgt er voor dat je zowel op het hoofd als op het hart in kan spelen. Stu noemde dat heel mooi de Scientartist. Een combinatie van een scientist, die heel veel op het hoofd vertrouwd en een artiest, die volledig op gevoel vaart. Samen vormen zijn de scientartist en die combinatie maakt je boodschap heel erg sterk.
Het laatste wat ik met je wil delen is het volgende. Het is een quote van Stu die hij ook constant herhaalt. “you don’t have to get it right, you have to get it going”. Je hoeft het niet meteen goed te doen, als je het maar doet. En dat is ook echt wel iets wat je voor jezelf mag omarmen.
GRATIS: Het succesrecept voor jouw eigen website – Geheime podcast
Heb jij mijn geheime podcast al beluisterd? Nog niet? Vraag hem dan hier aan. Geheel gratis!
In deze serie vind je het antwoord op de meest gestelde vraag: “wat heb ik nodig om een website te beginnen?”. Ook geef ik antwoord op de vragen: “Ik heb een website nodig, wat nu?” en “Waar moet ik beginnen?”.
Ik neem je mee in wereld van hostings, plugins en veel tips & tricks. Als je nu zoiets hebt van, wat zeg je nou? No worries, ik ga het je allemaal vertellen